صفحه اصلی / اخبار داخلی / 70 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است
70 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است - تصویر 1

70 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اجرا و احداث بیش از 2200 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری در سراسر کشور، اظهار داشت: بالغ بر 70 درصد این طرح‌ها مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است.

"ولی تیموری" ضمن اعلام این مطلب، گفت: حرکت به سمت توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری، بازتابی از تقاضای بخش گردشگری است.

معاون گردشگری کشور همچنین ابراز داشت: جنبه اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش احداث هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها با توجه به رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور، سبب افزایش تقاضا شده است.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز خلاءهای موجود از نظر زیرساخت‌های اقامتی به ویژه در مناطقی که امکان احداث هتل و هتل‌آپارتمان با سرمایه‌گذاری کلان صرفه اقتصادی ندارد را پوشش می‌دهد.

معاون گردشگری کشور در ادامه به جذابیت‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای گردشگران، اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها، فرصت معرفی آداب و سنت‌های مناطق مختلف به مسافران و گردشگران را فراهم می‌سازد.

"ولی تیموری" همچنین از تدوین ضوابط استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا پایان بهار امسال، خبر داد و افزود: استانداردسازی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و ضوابط آن با همکاری دستگاه‌های مرتبط تا پایان بهار امسال، اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: احداث 2 هزار اقامتگاه بوم‌گردی در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار است و تاکنون 1600 واحد، احداث شده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...