صفحه اصلی / اخبار داخلی / جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها
 جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها - تصویر 1

جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400

به گزارش هتل نیوز؛ " محمدتقی نقدعلی " نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به توریسم مذهبی در کشور گفت: امروزه دنیا به علت کسب درآمد به سمت گسترش توریسم روی آورده است. کشور ما در ورود توریسم یکسری فرهنگ‌های ملی و دینی خود را الزام‌آور می‌داند و این الزام برای عده از مردم جهان جذابیت دارد با اینکه برای بعضی ها خاصیت پس زنندگی دارد بسیاری از انسان‌ها در سراسر گیتی این التزام به احکام دین را جذاب به شمار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود افزود: ماموریتی که این انقلاب برای ما تعریف کرده اقتضا دارد که در راستای انتقال فرهنگ روی توریسم مذهبی مخصوصا مذهب شیعه و برای زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه تلاش کنیم.

نقدعلی ادامه داد: در سرتاسر کشور بیش از 8هزار و 500 بقعه متبرکه وجود دارد که این بقاع متبرکه ظرفیت بالایی برای توریسم مذهبی دارند. لذا رویکرد توریسم مذهبی هم با ارزش‌های ما سازگار است و هم جزو مسئولیت ها و ماموریت های تعریف شده انقلاب است. 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه اقتصادی این امر خاطرنشان کرد:  وقتی توریسم مذهبی به سمت کشور سرازیر شود یقینا برای خدمت رسانی، حمل و نقل، اسکان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خدمات دارد بنابراین ارز وارد کشور می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حذف ویزا در این خصوص تاثیر دارد بیان کرد: هر چقدر تسهیل‌گری در این راستا صورت گیرد و سیاست رفع روادید را در این راستا طی کنیم در تسهیل شدن حضور توریسم مذهبی موثر خواهد بود.

نقدعلی در پایان تصریح کرد: علی القاعده نظام و وزارت امورخارجه بایستی در این راستا قدم بردارند کما اینکه در سال‌های گذشته برای برخی کشورها ماسیست لغو روادید را اعمال کردیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...