صفحه اصلی / اخبار داخلی / اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها
 اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها - تصویر 1

اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چنین موضوعی اصلا نمی‌تواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتل‌های دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید.

"ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست.

"پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها عملیاتی شود، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه می‌شوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران می‌آیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل می‌کنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستوران‌ها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌ربط و بی‌مورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتل‌ها به شدت گران است و هتل‌ها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش می‌دهند.

وی افزود: هتل‌ها به طور کلی دو بار در سال نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند و بر همین اساس قیمت‌ها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیف‌ها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمی‌برند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند.

رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که می‌گویند از هتلداری سودی نمی‎بریم، چندمین هتل‌های خود را افتتاح کرده‌اند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتل‌های دیگر می‌کنند؟ قسط بانک‌های خود را چگونه می‌پردازند؟

وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمی‌دانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که می‌خواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمی‌دهد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...